UPDATE EFTER KRYSSNINGEN TILL RIGA!

Resan till Riga var en underbar upplevelse och vi njöt av det till fullo, tack för att vi gjorde det här Jonas :D

Tisdag: Jag och Jonas tog tåget till Karlstad och därifrån tog vi bussen till Sthlm, resan tog 7 timmar! Vi stannade en sväng i arboga och käkade på ett jätte mysigt ställe som kallades Nalles? God mat hade dom iallafall :) När vi kom till Sthlm så gick vi ombord på färjan, letade upp vår hytt och kikade runt lite.. Vi fick inte köpa varken cigg eller alkohol förän kl. 20, så istället gick vi och åt buffé, gott! Vi drack några öl till maten och sen gick vi och kollade på när det var latin amerikanska dansare i baren, drack lite mer öl och skrattade massor åt folket som dom hade fått med sig som dom skulle lära ut olika danser till tex, samba, romba och en hel del annat.. Tydligen (som jag och Jonas missat) så var det Caribien Nights på båten, coolt! När klockan väl blivit 8 så gick vi och köpte öl och ciggaretter i shoppen, sen gick vi till hytten och drack lite tills jag började bli lite för yr i bollen, då gick vi ut igen och kollade runt bland alla olika party-barer.. Det var en rolig kväll och vi somnade gott efter att vi fylle-smaskat på lite godis vi köpt tidigare på kvällen :P

Onsdag: Vi vaknade i tid till att gå av båten, nu var vi i Riga! Vi gick runt lite, hittade en karta, tog oss in till staden, hittade Mcdonalds och åt frukost :P Det var riktigt billigt att äta där, kostade bara 75 svenska kronor för 2 menyer, efter maten så gick vi till en galleria och kollade på lite kläder, priserna på kläder kunde variera i butikerna men det var rätt lika priserna som vi har i sverige.. Vi gick in på Cubus för att Jonas hade tänkt köpa en jacka då hans blev borta för några helger sen men då så fick han precis ett Sms av Martin som hade hittat jackan, tur eller vad? ;)  Vi gick runt på Rigas gator, det är något speciellt med att vara i en annan stad, i ett annat land.. Hur mycket saker än är likt hemma så blir det en annan sak när man är borta.. Vissa gator var svåra att gå på, i vissa hörn satt folk och tiggde pengar, gränderna var mysiga och tjejernas klackar var nål-smala.. Efter att ha spenderat 5 timmar i Riga så gick vi tillbaka till färjan och började dricka lite öl uppe på däck.. Fint väder hade vi hela hemresan, i Riga var det fint väder men väldigt blåsigt! Jonas var det som blev lite berusad idag, inte jag :P Vi åt lite mat, idag på en annan resturang och sen kollade vi på samma show denna kväll med dansarna, haha och denna kväll så var det en karl i lila t-shirt som blivit en av dom som skulle lära sig dansa.. HAHA, jag skrattade galet mycket för att han var så seg på alla moves och gjorde nästan aldrig rätt.. När man skulle snurra runt så hann han bara ett halvt varv innan dom andra började på en ny snurr, men till slut så lärde han sig det och smygstartade innan alla andra, haha och ibland snurrade han när man inte ens skulle det? Roligt att se på :P På kvällen så gick vi en sväng till hytten för att vila, jag somnade men Jonas väckte mig för att han tyckte att båten gungade för mycket.. Så vi fick gå upp på däck och kollade så att vi inte skulle sjunka men det var bara vågorna.. Sen gick vi och la oss igen, men han var tydligen uppe på natten också? I dont know :P 

Torsdag: Vi vaknade tidigt, packade iordning våra saker och gick i land.. Vi letade upp vår buss och hoppade in, stannade i arboga igen på samma mysiga mat-ställe, vi åt mat och åkte vidare.. Idag tog resan inte lika lång tid, lite mer än 5 timmar tog det :P Vi kom in till Karlstad och tog tåget hem.. Sen var vi bara hemma, åt mat, såg på teve och nu sitter jag här efter lite sömn :)

Busschauffören som vi hade på hemvägen drog ett riktigt roligt skämt för oss i bussen.. Men det kan jag skriva sen för att nu har jag skriv-kramp.. Hela resan var ett enda stort skratt, vi hade riktigt kul.. Får ju såklart inte ner allt på datorn men mycket kul hände och jag hade absolut gjort om det.. Nu ska jag ta en dusch för att jag börjar jobba kl. 13.. Hadé sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0