BACK ON TRACK FÖR EN LITEN STUND..

Hej allihopa, nu är jag hemma igen! Det har varit en underbar helg med familjen, tack mina älsklingar ni är bäst! En liten update om vad helgen har innehållit kanske skulle sitta bra? Yes box..

FREDAG: Jag blev hämtad av mamma & lillebror, glömde min obóy som jag köpte kvällen innan till bilresan på 30 mil.. Vi åkte iallafall iväg, stannade en sväng i Karlstad där brorsan köpte en ryggsäck och mamma några tröjor på Gina, jag själv köpte ingenting, bara några kokta korvar :P Vi kom fram till V-ås någon gång på eftermiddagen och då åkte vi direkt hem till syster+Anton som väntade, så roligt att se dom igen, massa kärlek till er! Vi pratade lite, busade med Anton och sen var det dags för middag, det blev pizza för mig & lillebror, kyckling-sallad till mamma och Jessa åt Hollywood Classic från McDonalds (stark? :P) Sen efter maten så spelade vi lite TP innan alla blev trötta och vi gick till sängs..

LÖRDAG: Kl. 07,00 vaknade jag av att Anton stod vid min säng och kollade på mig, förundrandes över vad som låg där? Låg och sträckte lite på mig men till slut när heeela familjen hade hamnat vid sängen så var det bara att vakna till lite och kliva upp :P Jessa bakade bröd till frukosten, duktig syster :) Anton hjälpte också till, men han tryckte mest ner fingrarna i det tills det blev stora hål, snyggt ;D Brödet var smaskens, godaste frukost jag har ätit på läääänge.. Efter frukosten så gjorde vi oss iordning, tog en liten stund men tillslut efter att alla hade duschat, klätt på sig och lillebror & storasyster hade hämtat en bilbarnstol som Anton skulle sitta i påväg till Märsta så blev det lunch innan färden.. Syster, som verkligen är en duktig syster lagade en jätte god gryta innehållande fläskfilé, grönbönor, paprik, broccoli, ärtor och säkert en massa annat dessutom åkte det i några smakrika krämer och vispgrädde, yummie! Vi åt tills vi höll på att spricka, sen bärde det av till Märsta där jag fick träffa ännu en syster och en bror, dessutom träffade jag min pappa & låtsas-mamma.. Vi åt lite glass, pratade lite och pappa spådde mig (!) Sen blev jag upphämtad av mamma, syster & Anton så då åkte vi tillbaka till V-ås där det blev lite middag (McDonalds) och vi försökte spela TP igen, men nu fastnade vi alla i teven istället men jag var iallafall närmast att vinna vid just den tidpunkten, så vi säger det, hehe :P Efter filmen gick vi och la oss, trötta efter en lång dag :)

SÖNDAG: Tidigt igår så väcktes jag av en uttråkad stora syster och Söta Anton, Jessa kommer in där jag ligger och sover, hoppar i sängen och säger något i form med; -Jag är uttråkad, du får vakna nuuu :P Okey? Tänkte jag, men kliva upp fick jag göra.. Frukost med gott bröd igen, sen en dusch efter en massa tjat om att jag var trög efter det så åkte jag och mamma iväg till Nisses där jag köpte några kylskåpsmagneter föreställande fjärilar i olika fina vår-färger, spislock, mugg till tandborstar matchande till min tvålpump och 3 engångskameror som var förvånandsvärt billiga (19,90kr) Jag tänkte att jag skulle köpa en för att ha på kryssningen som jag och Jonas ska åka på Tisdag, men nu fick jag 3 st istället, kan spara till något annat roligt tillfälle också :) När vi var klara på Nisses åkte vi en snabbis till Willy´s, sen åkte vi tillbaka till Syster.. När vi kom dit så var det förbjudet att komma in i köket, så jag och mamma satte oss vid teven kollade på ett barnprogram som mamma tydligen tyckte var bra? Haha! Tillslut så sa syster att maten var klar så då fick vi gå in i köket, hon hade lagat mat en massa påskmat och dukat jätte fint på bordet, du är bäst Sis! Jag har nog inte ätit så mycket mat på länge men herregud vad vi tryckte i oss, Jessa skakade bara ner lite i benet så fick en portion till plats.. Allt hade hon lagat, köttbullar, potatis, potatisgratäng, prinskorvar, lax, sallad och min favorit ägg med majonäs & räkor.. Det fanns även sill där, jag smakade lite men sill är för vuxna personer tydligen så det var inget för mig :P Hehe.. Efter den fantastiskt goda lunchen så slängde vi oss i soffan allihopa och åt lite pollykaka som Jessa bakade i fredags när vi kom, som även den var himmelskt god.. Proppade upp till öronen med mat så busade vi lite med Anton, pratade lite skit och sen var det dags att säga hejdå.. Vi kramades massor och sen började min & mammas bilfärd hem till Värmland igen.. Jag körde hela vägen hem, jag & mamma stannade bara 2ggr på vägen för att röka, duktigt av oss :) När jag kom hem, drog jag med alla saker in i lägenheten och hoppade på mannen som låg i min säng,  förstås så var det Jonas, vi pratade lite, kollade på teven och sen somnade jag..

IDAG: Nu sitter jag här, godmorgon på er! Jag börjar jobba kl, 12 idag men innan jobbet så måste jag städa lite och slänga ihop lite tvätt som Jonas får fixa med medans jag jobbar (tack :P) för att jag hinner inte tvätta innan vi åker imorgon tidigt men det behövs verkligen så det ordnar han :) Nu ska jag städa lite här hemma och sätta upp tvätt-tid så vi hörs senare, puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0